Doorgaan naar content

“Een waar succesverhaal voor KBC Private Banking Westkust”

Een jaar na de opening in Veurne

Exact een jaar geleden opende KBC Private Banking Westkust de deuren. Het kantoor in het historische stadje Veurne – vlot bereikbaar aan de afrit van de autosnelweg en met ruime parkeergelegenheid – is een uitstekende locatie om klanten van de Panne tot Oostende te servicen, tussen de unieke West-Vlaamse bedrijvigheid. Er is een zee van bureelruimte, hedendaags ingericht met een vleugje luxe en diverse spreekruimtes die de privacy van klanten maximaal waarborgen. Het twintigkoppige team staat er klaar om alle Westkusters bij te staan, van aan de kust tot in de polders. Zo heeft elke klant een private banker, een vaste vertrouwenspersoon die zijn situatie door en door kent. We blikten met kantoordirecteur Didier Chombaert terug op het voorbije jaar. “De balans? Meer dan positief!”

Didier, hoe kijk je terug op dat eerste jaar?

“Met enorm veel voldoening, mag ik zeggen. We hebben echt een fantastisch jaar achter de rug. De respons uit de regio overtrof onze verwachtingen. Zowel particulieren als ondernemers uit de ruime omtrek vonden verbazend snel hun weg naar ons kantoor. Ik kan dan ook met trots zeggen dat KBC Private Banking Westkust sneller groeit dan de markt.”

Wat maakt de aanpak van KBC Private Banking zo uniek?

“Klanten waarderen vooral onze persoonlijke aanpak en de nabijheid. Zo moeten ze zich niet langer verplaatsen naar Brugge of Roeselare om hun vermogensbeheer of -planning te bespreken. Alles kan hier, met dezelfde kwaliteit en expertise. Bovendien helpen wij klanten in alle specifieke vermogensdomeinen: van portefeuillebeheer tot vastgoed en kunstcollecties, van verzekeringen tot financiële planning en erfopvolging. Wij garanderen een service op maat, met een optimaal beheer en planning van uw ganse vermogen. Of simpelweg gezegd: wij helpen uw bezit te beschermen en vooral: te doen groeien.”

Aan wat merk jij concreet het succes van jullie dagelijkse werking?

“Er is duidelijk vertrouwen gegroeid. Klanten stellen het enorm op prijs dat ze een vast aanspreekpunt hebben, dat hen doorheen de verschillende levensfases begeleidt. Ons team bestaat bovendien vooral uit lokale medewerkers, die de regio en de mensen kennen. Dat zorgt voor een heel persoonlijke dynamiek en biedt een voordeel bij het netwerken, zeker in de ondernemerswereld. Dat geeft een voelbaar verschil.”

Hebben jullie een specifiek aanbod voor ondernemers dan?

“We merken dat heel wat ondernemers maar pas aan private banking denken na een succesvolle carrière als bedrijfsleider. Wij beschouwen een bedrijf echter als lid van de familie en nemen het integraal mee in onze aanpak. Zo bieden wij niet alleen beleggingen op maat van de vennootschap aan, maar adviseren wij ook over een familiale overdracht, het overnamerijp maken, vergoedingen aan zaakvoerders of aandeelhouders, optimaliseren van structuren … Daarnaast werken wij nauw samen met Business Banking, onze service voor ondernemingsadvies en -financiering. Kortom: in iedere fase van de onderneming zijn we een meerwaarde, met de juiste experts aan boord.”

Zijn er plannen voor de toekomst? Wat mogen klanten nog verwachten?

“Wij blijven inzetten op nabijheid, proactieve begeleiding en expertise. De wereld (en de wetten) veranderen snel; denk aan fiscaliteit, economie en de financiële markten. Wij helpen onze klanten maximaal om daar tijdig op in te spelen. Ons doel blijft helder: het vermogen beschermen, laten groeien en met gemoedsrust doorgeven aan de volgende generatie. Wat nabijheid betreft, ontvangen we vandaag ook al klanten in onze retailkantoren in Oostende. En het is de bedoeling om er in 2026 eveneens een eigen vestiging te openen."

“En mag ik daar nog iets speciaals aan toevoegen? De unieke aanpak van onze privatebankingformule wordt ook internationaal opgemerkt. Zo riep het toonaangevende zakenblad Financial Times ons dit jaar opnieuw uit tot ‘beste private bank in België’ en dat al voor de achtste keer. Toch wel een prestatie om trots op te zijn? En minstens even belangrijk: onze klanten waarderen onze aanpak, met een aanbevelingsscore tussen acht en tien op tien”, glundert hij.

Tot slot: welke raad wil je meegeven aan mensen die nog twijfelen?

“Ik zou zeggen, kom gewoon eens vrijblijvend langs. Klant of niet, iedereen is bij ons van harte welkom. Wij zullen met veel interesse luisteren naar uw verhaal en samen bekijken hoe wij u kunnen helpen. De reacties van het voorbije jaar tonen aan dat er aan de Westkust echt nood was aan een dergelijke lokale aanwezigheid. Wij hebben deze behoefte ingevuld en krijgen dagelijks het vertrouwen van klanten in ruil.”

Klant worden bij KBC Private Banking kan vanaf een familiaal vermogen van 250.000 euro. Hebt u interesse, een vraag of zin om langs te komen? Neem dan contact op met het kantoor of maak uw afspraak online.

Ieperse Steenweg 135 / A101, Veurne
058 62 10 30
kbc.pb.westkust@kbc.be

Deel dit artikel gekopieerd

  • https://westkustmagazine.be/magazines/eindejaarseditie-2025/een-waar-succesverhaal-voor-kbc-private-banking-westkust

Misschien vind je deze artikels ook interessant.