Vorig jaar besliste KBC Private Banking om het aantal kantoren uit te breiden van 13 naar 29. Het nieuwe kustkantoor in het historische stadje Veurne is een uitstekende locatie om klanten van de Panne tot Oostende te servicen, tussen de unieke West-Vlaamse bedrijvigheid. Het kantoor is bovendien vlot bereikbaar en ook parkeren vormt geen probleem. Het eenentwintigkoppige team staat hier klaar om alle Westkusters bij te staan, van aan de kust tot in de polders. Zo geniet elke klant van een private banker, een vaste vertrouwenspersoon die zijn of haar situatie door en door kent. Didier Chombaert (53), kantoordirecteur, geeft graag een woordje uitleg.
Lokale dienstverlening met diepgaande expertise
“We zijn een zeer gemotiveerd team en kunnen altijd een beroep doen op experts in ons hoofdkantoor. Dat betekent dat we voor elk aspect de beste en meest onderbouwde adviezen kunnen geven. Naast portefeuillebeheer helpen we u namelijk ook bij uw vastgoed, bedrijfsvermogen, kunstpatrimonium, financiële plannen, vermogensoverdrachten of zelfs verzekeringen als extra bescherming. We gaan steeds proactief te werk en volgen dan ook de trends op, in alle relevante sectoren. Zo publiceren we jaarlijks onze vastgoedstrategie of informeren we onze klanten tijdig over wijzigingen op de financiële markten of in de wetgeving”, licht Didier toe. “Kortom: we zorgen voor een optimaal beheer en dito planning van uw vermogen.”
Een à la carte-beleggersportefeuille op maat
“Onze formules zijn gebaseerd op de betrokkenheid van de klant. Zo kan hij of zij ervoor kiezen de beleggingen volledig aan ons uit te besteden. In dat geval beheren wij van A tot Z de portefeuille, op basis van het profiel en de voorkeuren. In een tweede optie zit de belegger mee aan het stuur, waarbij de private banker geen beslissende, maar wel een adviserende en uitvoerende rol heeft. Bij de derde formule bepaalt en doet de klant alles zelf, op het Bolero-platform. Als vierde mogelijkheid - en daar zijn we quasi uniek in - bieden we een specifieke aandelenservice voor wie belegt in individuele aandelen en zich daarbij graag persoonlijk laat adviseren door onze experts. Ook in het combineren van de formules maken we bovendien het verschil.”
Ook bedrijven zijn klant
“Vaak denkt men pas aan private banking na een succesvolle carrière als bedrijfsleider. Wij beschouwen een bedrijf net als lid van de familie”, benadrukt hij. “We nemen het dan ook integraal mee in onze aanpak. We bieden beleggingen aan op maat van de vennootschap en adviseren evenzeer over een familiale overdracht, het overnamerijp maken, vergoedingen aan zaakvoerders of aandeelhouders, optimaliseren van structuren enzovoort. Daarnaast werken we nauw samen met Business Banking, onze service voor ondernemingsadvies en -financiering. In elke fase van de onderneming zijn we een meerwaarde, met de juiste experts aan boord.”
Successieplanning en Family Service
“Bij een private plan maken we een analyse over het vermogen, waarbij we rekening houden met verwachte inkomsten, uitgaven en toekomstige plannen. Er zijn tal van goede redenen om actief aan successieplanning te doen, waaronder de klare kijk op de verdeling bij overlijden, wat natuurlijk veel miserie kan voorkomen. De klant neemt betere beslissingen en er valt, zowel professioneel als privé, een rust over alle betrokkenen”, garandeert Didier. “Dankzij onze Family Service genieten de kinderen trouwens van handige voordelen. Zo krijgen ze onder meer een rekening en bijpassende kredietkaart en een korting van 2 procent op schadeverzekeringen. Mooi meegenomen, toch?”
Internationale awards
“We zetten ons dagelijks in om een oplossingsgerichte service te verlenen en dat wordt gewaardeerd: bijna 89% van onze klanten geeft ons een aanbevelingsscore van 8 tot 10 op 10”, glundert hij. “Zo is KBC Private Banking al meerdere keren internationaal bekroond, als beste private banker in België. Deze erkenning bevestigt onze expertise en innovatieve technologieën. We zijn ook bijzonder fier op de erkenning voor KBC Mobile, onze app, die door het onafhankelijke onderzoeksbureau Sia Partners is uitgeroepen tot de Beste Banking App wereldwijd. Klanten ontvangen er immers nuttige informatie en zelfs voorstellen, waardoor men niet hoeft langs te komen voor ondertekening. Zeer handig bij tijdsgebrek, maar voor ons blijft persoonlijke service key.”
Ons team staat klaar om klanten te adviseren, hun vermogen te helpen beschermen en vooral: groeien. Laten we dus persoonlijk kennismaken. KBC-klant of niet, iedereen is van harte welkom!
Klant worden bij KBC Private Banking kan vanaf een familiaal vermogen van 250 000 euro. Heeft u interesse, een vraag of zin om langs te komen? Neem dan contact op met het kantoor of maak uw afspraak online.
KBC Private Banking Westkust
Ieperse Steenweg 135 / A101, 8630 Veurne
T. 058 62 10 30
kbc.pb.westkust@kbc.be