Van boxsprings avant la lettre tot domoticagestuurde zonwering: Cornille blaast dit jaar maar liefst 120 kaarsjes uit. Al vijf generaties lang is het familiebedrijf in Veurne dé referentie voor wie houdt van stijl- en kwaliteitsvol interieur. En dat wordt gevierd – met leuke attenties, het hele jaar door. “Zonder onze klanten stonden we vandaag niet waar we nu zijn.”
Van alle stoffen thuis
Van een café naar een platgebombardeerde meubelzaak in WO II tot een succesvolle interieurzaak. In 1905 openden Emiel Cornille en zijn vrouw Lazarie een winkel met handgemaakte gordijnen, matrassen en zelfs beddenbakken met veren. Zoon André breidde uit met meubels, een zetelatelier, vloerbekleding én schilderwerken. “In 1967 heb ik als derde generatie de zaak overgenomen”, vertelt Werner. “Mijn zoon Frank volgde mij op en nu vormen mijn kleindochter Carmen en haar man Oscar mee het gezicht.” Een hele eer, als vijfde generatie. “Grote schoenen om te vullen, maar we behouden dezelfde locatie, naam en passie.”
De sleutel tot succes
Wat houdt hen al 120 jaar staande? Gedeelde waarden, vertrouwen en vooral: liefde voor het vak. “De neuzen stonden altijd in dezelfde richting: kwaliteit leveren en klanten écht helpen”, zegt Carmen. En dat vraagt ook loslaten. “Elke generatie moet ruimte geven aan de volgende. Alleen zo kunnen nieuwe ideeën groeien”, vult Frank aan. Maar dat betekent niet dat je het alleen moet doen. “Als de samenwerking goed zit, met zowel je partner als je medewerkers, dan kan je alles aan.” Oscar knikt: “We hebben sterke waarden meegekregen en ook wij geven die door. Cornille is en blijft een huis van vertrouwen, zorg en kwaliteit.”
Een familie om op te bouwen
En dat vertrouwen straalt af op de klanten. “De Cornilles zijn een vaste waarde geworden, omdat er altijd goed werk geleverd is”, zegt Werner. “Wat je belooft, moet je waarmaken”, bevestigt Oscar. En de zesde generatie? Die is nog jong. “Als hun passie bij interieur of slaapcomfort ligt, fantastisch. Maar als die elders ligt, is dat even goed. Ze moeten vooral gelukkig zijn.” Net als hun klanten, met een interieur om in te leven, voor het leven. Met de vijfde generatie aan het roer, een sterk familie-DNA en een aanpak die Lifetimes heet, bouwt Cornille verder aan een toekomst van stijl, rust en vertrouwen.